bulgur puntpaprika
Diner,  Lunch,  Recepten

Bulgur met geroosterde puntpaprika, pesto en mozzarella

Ken je bulgur al? Bulgur is een graansoort en is rijk aan vezels en een bron van eiwitten. Ten opzichte van couscous heeft het meer bite. Bulgur in combinatie met geroosterde puntpaprika, pesto en mozzarella is het gegarandeerd een succes.

Ik hou van bulgur! Het heeft meer bite dan couscous en is vezelrijk en een bron van eiwit. Bulgur is fantastisch in combinatie met geroosterde puntpaprika. Om het af te maken serveer je het met pesto, mozzarella en geroosterde noten. Gegarandeerd succes dus.

Naast bulgur met puntpaprika meer inspiratie? Maak ook eens deze frisse ijsbergsla met halloumi. Of maak deze couscousssalade met aardbeien of deze met tuinerwten eens.

bulgur puntpaprika

Je hebt nodig:

Voor 2 personen

  • 3 puntpaprika’s
  • 40 g veldsla of rucola
  • 150 g bulgur
  • 1 bol mozzarella
  • 3 el (verse) groene pesto
  • Handje noten*
  • Chilivlokken naar smaak
  • Olie, zout en peper

*Amandelen, hazelnoten, pistache of pijnboompitten bijvoorbeeld.

Zo maak je het:

Verwarm de oven voor op 200 graden. Leg de puntpaprika’s op een met bakpapier beklede bakplaat en smeer in met een beetje olie. Bak de paprika’s 20 tot 25 minuten in de oven en keer halverwege om.

Kook ondertussen de bulgur zoals staat aangegeven op de verpakking. Rooster de noten kort in de pan. Haal de paprika’s uit de oven en snijd de bovenkant eraf, snijd de pitten eruit en snijd de paprika’s in reepjes (pas op, heet!).

Roer pesto, sla en puntpaprika door de bulgur en breng extra op smaak met chilivlokken, zout en peper. Scheur mozzarella in stukjes en doe over de bulgur samen met de noten. Eet smakelijk!

Ga jij bulgur met puntpaprika maken? Deel dan een foto op Instagram. Dat vind ik superleuk om te zien! Als eerste mijn recepten zien? Ik schrijf 3x per week een recept voor Dagblad van het Noorden.Op dinsdag, donderdag en zaterdag kun je mijn recepten in de krant spotten, maar natuurlijk ook online.