gezonde-quesadillas
Diner,  Recepten

Gezonde quesadillas – makkelijk recept

Deze gezonde quesadillas met bonenspread zijn verrukkelijk. Met een paar ingrediënten maak je gemakkelijk dit voedzame en héérlijke recept!

Dit druilerige weer vraagt om comfort food. Quesadillas zijn de Mexicaanse variant van de Hollandse tosti en het is een ontzettend populair gerecht. Letterlijk betekent quesadilla ‘kaasdingetje’ en je kunt eindeloos variëren met de vulling. Zoals je misschien al hebt gezien op mijn blog, ben ik dol op de Mexicaanse keuken. Het gebruik van heerlijke specerijen tilt het gerecht naar een hoger level.

Quesadillas hoeven helemaal niet ongezond te zijn. Speciaal voor jullie en een beetje voor mezelf maakte ik namelijk deze gezonde quesadillas met bonenspread. De tortilla’s zijn gevuld met knapperige paprika, dit gaat perfect samen met de smeuïge bonenspread en gesmolten kaas. De volkoren tortilla’s en bonen bevatten veel vezels, waardoor je je portie binnenkrijgt.

Deze gezonde quesadillas zijn zo lekker, dat ik niet kan wachten om aan te vallen. Omdat je met slechts een paar ingrediënten al een heerlijke maaltijd kunt maken, maak je dit recept binnen 30 minuten. Dit recept is geschikt als diner, maar ook als lunch. Eigenlijk kan ik het de hele dag door wel eten.

gezonde-quesadillas

Je hebt nodig:

Voor 2 wraps

  • 2 volkoren wraps
  • 150 g zwarte/kidney bonen
  • Sap halve limoen
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 paprika’s
  • Halve tl komijnpoeder
  • 60 g 30+ geraspte kaas
  • Zout, peper en olie

gezonde-quesadillas

Zo maak je het:

Snijd als eerste de paprika in blokjes en de knoflook fijn. Verhit hierna een beetje olie in een grillpan en grill de paprika en een teentje knoflook. Breng het op smaak met zout en peper. Grill de paprika 2 tot 3 minuten.

Maak ondertussen de bonenspread. Spoel de bonen goed af en pureer het, samen met het sap van een halve limoen en teentje knoflook. Breng vervolgens de bonenspread op smaak met zout, peper en komijnpoeder.

Verdeel vervolgens de bonenspread over 2 volkoren wraps. Besmeer de spread over de hele wrap. Verdeel hierna de paprika’s over 2 wraps en verdeel het over de helft van de wrap. Strooi als laatste de kaas over de paprika’s en vouw de wrap dubbel.

Grill vervolgens de gezonde quesadillas krokant aan beide kanten. Het is extra lekker als je de quesadillas dipt in tzatziki of een klein beetje chili saus. Eet smakelijk!

hilicious

Kun je niet genoeg krijgen van de Mexicaanse keuken? Probeer dan ook eens dit recept. Wanneer je deze gezonde quesadillas hebt gemaakt, vergeet het dan niet te delen op Instagram. Dat vind ik namelijk altijd enorm leuk om te zien!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *