goedemorgen drink
Lunch,  Ontbijt,  Recepten

‘Goedemorgen’ drink met rood fruit | gezond recept

Zo maak je zelf Goedemorgen drink, maar dan gezonder. Met een paar ingrediënten maak je deze frisse smoothie met rood fruit en lijnzaad.

Heb jij ‘goedemorgen’ drink wel eens gehad? Dat is een zuiveldrank met op de verpakking in het groot fruit en graan afgebeeld. Maar als je de ingrediëntenlijst bekijkt zit er weinig fruit in, slechts een paar procent vruchtensap en suiker om het zoeter te maken. Doordat je stukjes graan proeft als je het drinkt denk je goed bezig te zijn, maar er zit maar 1,5 procent graan in.

Zelf maken is veel leuker en lekkerder. ik deel dit fruitige recept met je, maar dan stukken gezonder en het is binnen een paar minuten gepiept. Wist je bijvoorbeeld dat fruit uit de diepvries net zo gezond is als vers fruit? Dat komt omdat het fruit na het oogsten direct wordt ingevroren en daardoor de voedingsstoffen behouden blijven.

Als jij verder nog op zoek bent naar een gezondere variant van iets uit de supermarkt, schroom dan niet om mij een berichtje sturen. Dat vind ik namelijk altijd hele leuke uitdagingen!

Nog meer smoothie inspiratie? Maak ook eens deze power smoothie met spinazie. Of ga voor een smoothiebowl. Bijvoorbeeld deze met bietjes en bessen of deze met bessen en banaan.  Kijk sowieso eens tussen deze 4 makkelijke ontbijtjes, of met kouder weer deze 5 warme ontbijtjes.

goedemorgen drink

Je hebt nodig:

Voor 1 groot glas of 2 kleine glazen

  • 200 ml melk
  • 100 g yoghurt
  • 100 g rood fruit (diepvries)
  • 10 g lijnzaad

Zo maak je ‘Goedemorgen’ drink:

Doe alle ingrediënten voor de smoothie in een blender en blend tot een glad geheel. Proost!

Ga jij deze ‘Goedemorgen’ drink maken? Deel dan een foto op Instagram. Dat vind ik superleuk om te zien! Als eerste mijn recepten zien? Ik schrijf 3x per week een recept voor Dagblad van het Noorden.Op dinsdag, donderdag en zaterdag kun je mijn recepten in de krant spotten, maar natuurlijk ook online.