smoothiebowl-bietjes
Lunch,  Ontbijt,  Recepten

Smoothiebowl met bietjes en blauwe bessen

Start je dag goed met deze smoothiebowl met bietjes en blauwe bessen. Vol antioxidanten en vooral erg lekker! Lees verder voor het recept.

Ben jij een beetje bijgekomen van de kerstdagen? Hopelijk waren jouw dagen gevuld met gezelligheid, fantastisch eten en belangrijke mensen om je heen.

Vandaag deel ik deze gezonde smoothiebowl met bietjes en bessen met je. Je denkt niet zo snel aan bieten bij je ontbijt, maar op deze manier is het fantastisch. De bieten geven een licht zoete smaak en proef je heel subtiel, want het zijn vooral de frisse en fruitige bessen die de boventoon voeren. Een gezond en licht ontbijt of lunch die je in een handomdraai maakt.

Wist je dat bessen en bieten echte krachtpatsers zijn? Ze zitten boordevol goede voedingsstoffen. Bieten bevatten onder andere ijzer en voor sporters is het ook interessant, want bieten bevatten nitraat. Nitraat helpt onder andere bij een goede bloedcirculatie. En blauwe bessen zitten weer vol antioxidanten. Ik eet mijn smoothies het liefst in een kom met wat muesli. Zo geef je je hersenen langer de tijd om het eten te registreren en kun je het beter verteren.

Meer ontbijt inspiratie? Bekijk deze heerlijke recepten dan eens.

smoothiebowl-bietjes

Je hebt nodig:

Voor 1 kom

  • 1 voorgekookte biet
  • 100 g blauwe bessen (diepvries)*
  • 100 g yoghurt
  • Snuf kaneel

* Ook lekker met appel.

Voor erbij: muesli, noten en eventueel extra fruit.

Zo maak je het:

Doe alle ingrediënten voor de smoothiebowl in een blender en blend tot een glad geheel. Serveer in een kom met wat muesli, noten en eventueel extra fruit.

Ga jij deze smoothiebowl met bietjes maken? Deel dan een foto op Instagram. Dat vind ik superleuk om te zien! Als eerste mijn recepten zien? Ik schrijf 3x per week een recept voor Dagblad van het Noorden.Op dinsdag, donderdag en zaterdag kun je mijn recepten in de krant spotten, maar natuurlijk ook online.